intelligens kereső

Szöktetés vagy impassz

 

szktet impassz

Az indulás a káró hetes.
Van nyolc ütésünk: négy treff, két káró, egy pikk és egy kőr. Ez nyolc ütés. Két esélyünk is van a kilencedik ütés megszerzésére. Az egyik a kőr impassz, a másik a pikk dáma szöktetése. Mindkettő esélye 50%. Melyiket válasszuk?
Ne találgassunk! Próbáljuk úgy alakítani a játék menetét, hogy mindkét esélyt kipróbálhassuk. Ha előbb megadjuk a kőr impasszt, és nem ül, az ellenfél biztosan káróval folytatja, amivel felmagasít legalább három káró ütést. Hiába sikerülne utána megszöktetni a pikk dámát, az ellenfél előbb ütne ötöt, mint, hogy mi hozzájutnánk kilencedik ütésünkhöz.
Gondoljunk át előre, hogy mi a különbség az impassz és a szöktetés között. Szöktetésnél az ellenfélnek alkalma van ütéshez jutnia, mielőtt mi megszerezhetnék a plusz ütést, míg az impassznál úgy tudunk ütést szerezni, hogy az ellenfelet nem engedjük ütéshez jutni. Tehát annak az esélynek a megjátszásával kell kezdenünk (a pikk dáma szöktetésével), amelyik színben az ellenfél mindenképpen ütni fog. Ha nem sikerül a pikk dámát szöktetni, a sikeres kőr impasszal még teljesíthetjük a felvételt, mert abban a színben előbb jutunk ütéshez, mint az ellenfél. Nem lesz idejük káró ütéseiket lehívni. Ha jó sorrendben játsszuk meg esélyeinket, 75%-os esélyünk lesz a teljesítésre.