intelligens kereső

Lopás rövid aduból

 

 abc 17 parti

Tervezzük meg a felvevőjátékot! Az indító kijátszás a káró király.
Megszámoljuk ütéseinket. Van egy pikk, öt adu, egy káró és két treff ütésünk. Ez kilenc ütés, hiányzik egy. Reménykedhetünk a káró színben, hogy 3-3 a szín elosztása, és a tizenharmadik káró felmagasításával szerezzük meg a hiányzó ütést. Van ennél jobb esélyünk? Talán igen. Próbáljuk kihasználni az aduszín előnyét. Ha sikerülne lopni egyet, az is plusz ütést jelent. Ez nagyon egyszerű lesz, a kezünkben csak két treff van. Ha lehívjuk az ász-királyt, utána két treffet tudunk lopni.
Nézzük, igaz-e? Hány ütésünk lesz a treff lopások után?
Ütünk egy pikket, egy kárót, két treffet, két treff lopást és három adut. Ez még mindig csak kilenc ütés. Loptunk kettőt, de ugyanannyi ütésnél tartunk. Miért?
Nyolc adunk van, legalább háromszor kell aduznunk, hogy elvegyük az ellenfél összes aduját. Ha aduzunk hármat, és még lopunk kettőt a kezünkben, az ugyanannyi ütés, mintha ütnénk öt adut. Általában a hosszú aduból történő lopás nem jelent plusz ütést, mert az aduszín negyedik és ötödik lapját amúgy is megütnénk, az ellenfélnél addigra elfogy az adu. Plusz ütést akkor tudunk szerezni lopással, ha a rövid aduból lopunk, ebben a leosztásban az asztalon. Ha egyforma hosszú adunk van a kezünkben és az asztalon, az egyik helyen lopni lehet (egyet vagy kettőt), és a hosszúvá vált adukkal kell aduzni.

Ebben a leosztásban úgy kellene a játékot alakítani, hogy az asztal adujával tudjunk lopni egyszer. Ez az egy plusz ütés elég lesz a teljesítéshez. Nézzük hogyan:

1. ütés   Ütünk a káró ásszal. Nem kezdhetünk el aduzni, mert ha el akarjuk venni az ellenfél aduit, háromszor kell aduznunk, nem maradna
             adunk az asztalon a lopáshoz. De melyik színt fogjuk lopni az asztalon? Pikket és treffet nem tudunk lopni, mert több lapunk van az
             asztalon, mint a kezünkben. Csak a káró színben reménykedhetünk. A negyedik kárót tudjuk lopni az asztalon, tehát az ellenfelet
             kétszer üttetnünk kell, hogy lopni tudjunk.

2. ütés   Azonnal visszahívjuk a kárót. A négyest hívjuk, tízesünket Kelet üti a bubival.

3. ütés  Kelet az adu ötöst hívja, ütünk a tízessel.
             Kelet látja tervünket, ő hív adut, próbálja megakadályozni, hogy lopni tudjunk.

4. ütés   Újból kárót hívunk, amit Kelet üt a kilencessel. A harmadik káróba Nyugat pikket dob.

5. ütés   Kelet megint adut hív, kézben ütjük a bubival.

6. ütés   A negyedik ütésben láttuk, hogy a káró szín elosztása nem 3-3. A kézi utolsó kárót ellopjuk az asztalon a királlyal, ezt Nyugat nem tudja
             felüllopni.

7. ütés   Még van egy feladatunk, az ellenfél utolsó aduját elvenni. Ehhez kézbe kell jönni. A treff ászt hívjuk.

8. ütés   A treff királlyal folytatjuk.

9. ütés   Harmadszor is treffet hívunk, és ellopjuk, hogy aduzni tudjunk.

10. ütés  Lehívjuk az adu ászt. Ezzel elvesszük az ellenfél utolsó aduját.

11. ütés  Ütünk utolsó adunkkal, a tízessel.

12. ütés  Ütünk a pikk ásszal.

13. ütés  Az utolsó ütést Nyugat viszi a pikk királlyal.

Sikerül tízet ütnünk. Az eredmény +420 pont.
Ha az ellenfél aduval indult volna, lehet, hogy nem sikerül kárót lopnunk. Ugyanazt a játékot választottuk volna, kárót próbáltunk volna lopni. Az ellenfél azonban ahányszor ütésbe került volna, annyiszor hívott volna adut. A kárót kétszer kellett volna kiadnunk, az ellenfél még kétszer tudott volna adut hívni, nem maradt volna adunk az asztalon a lopáshoz.