Lehetőségek, ki tudjuk-e használni?
Elsődleges célunk teljesíteni a felvétetl, de páros versenyen nem mondhatunk le a szűrről sem.
Biztosan ki fogunk adni egy kárót. Ha ül a treff impassz, csak egy treffet adunk ki. Ha pedig szerencsénk van, pikket nem fogunk kiadni. Ezt kétféleképpan érhetjük el. Az egyik lehetőség, hogy megpróbáljuk rávenni az elenfelet, hogy ők hívják meg ezt a színt. Ha osztva vannak a figurák, az egyiket elfogjuk, utána pedig be tudjuk impasszolni a másikat. A másik lehetőség, hogy Keletnél van egy szingli figura. Ha lehívjuk a királyt (és esik egy figura), utána kétszer impasszt tudunk adni Nyugat figurája ellen. Ezekre a lehetőségekre kell felkészülnünk. Úgy kell alakítani a játékot, hogy ne maradjunk le a legjobb lehetőségről.
Az indulása káró hármas, amit Nyugat megüt az ásszal, és kis kárót hív vissza. Ütünk a királlyal. Lehívjuk az adu ászt, majd a királyt is. Beesik a bubi. Harmadszorra nem hívunk nagy adut a kezünkből, mert lehet, hogy az később fontos átmenet lesz, hogy meg tudjuk hívni a pikket kézből. Előbb kipróbáljuk a treff impasszt. Ütünk a dámával. Most már lehívhatjuk az adu tízest az asztalról. Utána treff ász, treffet hívunk. Az ellenfél eliminált helyzetbe került. Kénytelen lesz pikket vagy dob-lopot hívni.
A harmadik treffet Nyugat üti. Ő már pontosan ki tudja számolni lapunkat (látta partnere maradék lapszámjelzését káróban, tudhatja, hogy a felvevőnek csak két kárója volt). Az ilyen helyzetben, amikor feltehető, hogy a felvevőnek 4-4-es mellékszíne van, amiből csak a dáma és a bubi hiányzik, nem szabad meghívni a színt, mert a felvevő el tudja fogni az osztott figurákat (beteszi a tízest, amivel elfogja az egyik figurát, majd megimpasszolja a másikat). Érdemesebb dob-lopot hívni. A felvevő eldob egyet a négyes színéből, de utána nem tudja elkerülni, hogy kiadjon egyet a színből.
Hogyan kell játszani a felvétetl, ha Nyugat dob-lopot hív, és hogyan ha megbontja a pikk színt?
A válasz nem egyszerű. Ismernünk kell ellenfelünket. Meg kell becsülnünk tudását.
Ha dob-lopot hívnak, azzal megszabadulunk ugyan egy kis pikktől, de egyúttal választási lehetőséget is kapunk, hogy melyik ellenfélné keressük a szingli figurát. Szerencsénken múlik, hogy eltaláljuk-e.
Ha egy gyakorlatlan játékos hívja meg a pikk színt, akkor valószínűleg egy olyan játékossal állunk szemben, aki nem mer dob-lopot hívni.
Ha azonban egy jó játékos hív pikket, akkor valami szokatlanra kell gondolnunk. Egyben biztosak lehetünk, nem hívott volna pikket harmadik (vagy dubló) figurájából. Talán kitalálhatjuk, hogy negyedik figurája van, és így próbál minket rávenni, hogy az egyik fontos lapunkat, a tízest betegyük. A tízest fedné Kelet a dámával. Utána megadnánk a az impasszt a kilencessel, de így Nyugat ütéshez jutna a bubi-nyolcassal. Ha elég bátrak vagyunk, és bízunk az ellenfél tudásában, kis pikket kell tennünk. Megütjük Kelet dámáját. Utána impasszt adunk Nyugat bubija ellen, és ha elég elővigyázatosak voltunk az adu szín kezelésében, az adu dámával kézbe tudunk jönni, hogy meg tudjuk ismételni a pikk impasszt.
Tizenegyet üthetünk!